Schooools out! ...or naaaat

Sisådärja, nu var första skoldagen avklarad. Det var lika kul att gå upp imorse som jag hade förväntat mig. Ut i kylan, pulsa i snön, vara i dvala på bussen och halvsova på lektionen. Det är alltid lika uppiggande! Det är bra att lärarna tänker på att underhålla mig också. Jag menar.. tänk om jag skulle få för mig att bli en associal person och bara vilja säga adjökens till mina vänner, säga puss och hejdå till min pojkvän? Ja, vad skulle jag då göra på fritiden? Det är ju faktiskt väldigt underbart och snällt att lärarna skänker mig en sådan tanke att de lastar på mig lite uppsatser, läxor och test första dagen. Vad skulle jag annars hitta på efter skoltid? Nej, så kommer det nog inte bli, men ändå.

Sitter och skriver vidare på min svenska uppsats och har hållt på sen tre timmar tillbaks. Det går halvdant. Det är så kinkigt med källhänvisning att jag knappt vågar skriva ett ord utan att kolla upp det. Vill ha bra betyg, vill ha bra betyg, vill ha bra...

Appropå bra betyg, idag berättade min fotolärare för mig att de närmsta månaderna kommer jag få slita som ett djur i skolan, kämpa hårt med läxor under kvällar och nätter samt offra mina helger för skolans skull. Hans son fick allt sova över i skolan under en bänk ibland för att hinna skoluppgifterna. Nej, vaddå, jag längtar inte alls efter att ta studenten och få jobba (UTAN ATT HA LÄXOR). Hoppas jag överlever dit bara. murvelmurvel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0