UTSLAG

Jag vaknade med en prick på min högra tumme som klia som tusan. Sen tittade jag på resten av handen. Den såg lika dan ut. Den andra också. Armarna såg ännu värre ut. Och magen.
Arvid säger att det är ingen fara.
När han gick till skolan blev jag så rädd att jag ringde mamma. Mamma lät också rädd och tvingade mig att genast ringa till doktorn.
Doktorn sa att en annan doktor skulle ringa upp mig snart. Det har gått en halvtimme.
Nu har jag utslag på hela bröstkorgen och i ansiktet. Uh, vad det kliar! Mest i pannan och på ena kinden.
Jag är asrädd. Vad är problemet nu?
Suck.
Nu missar jag en engelska lektion. Vi som skulle skriva en låttext. Det verkade ju faktiskt kul och allt.
Ajuste, jag har på benen, fötterna, arslet och ryggen också.
Rädd rädd rädd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0