Hej oktober!

Hösten är så påtaglig den kan bli idag. Regnet öser ner. Det blåser kallt och tjuter lite i öronen. Småbarn plaskar runt i prickiga gummistövlar med en röd och rinnande näsa. Mamman däremot är blek med mörka påsar under ögonen. Runt omkring mig ser jag folk med tjocka stickade koftor och varma lovikavantar. Hej oktober!
Och här sitter jag, inlindad i tjockaste filten med varm choklad och rostade ostmackor. I högtalarna spelas John Mayer på en inte allt för hög volym. Utanför är det så mörkt att jag kan se mig själv med rosiga kinder och stickade raggsockor när jag försöker titta ut. Det ser kallt och ruggigt ut men inne hos mig är det varmt då jag har en brasa brinnandes brevid mig. Hösten är bäst inomhus.

Igår vaknade jag hos Helene redan klockan tio. Åkte till Danderyds och mötte upp Arvid. Åkte hem och åt omelett med champinjoner och tomat tillagad av honom. Sen bakade vi bullar. 50% kanel/50% nutella. Lyxigt. Med våra nybakta bullar och ett glas mjölk satte vi oss framför sju avsnitt av Prison Break och mös. Hösten är bäst med dig.

Kommentarer
Postat av: Micke

Haha shitt vad bra du skriver sussie, jag typ levde mig in i texten. Vilken säsong på prison break såg ni, säsong 4? :O

2008-10-05 @ 23:08:46
Postat av: Sötmandeln

åhhh...gosh va mysigt det lät...får man krypa in i din text och vara med ett tag? ^^,

Puss <3

2008-10-06 @ 09:15:54
Postat av: sandra

Asså Sussie du skriver så himla mysigt<3

2008-10-06 @ 09:21:58
URL: http://yll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0