mardrömsmorgon. Men håret mitt ser väl OK ut. Tror jag.

Grodor. Jag hatar grodor. Dessutom var de rabiessmittade imorgon. Åtminstonde var de påkörda och blodet sprutade ur munnen. Det var iallafall blod. Åtta stycken var det när jag gick upp för backen till bussen. EUH! Jag höll på att börja gråta. Förlåt, men det är sorgligt - nästan att jag vill ha en begravning för dem.

På tåget fick jag min älsklingsplats - i hörnet där ingen annan brukar sitta. Hipp hupp så kommer en barnfamilj. Ungen sätter sig bredvid mig och halvt på mig. Pappan säger något om att mina ögon ser elaka ut och flickan kollar konstigt på mig. Efter ett tag sätter hon benet över det andra, precis som jag satt. Hon råglor på mig med sina mörka ögon och stinker dagis. Alla vet att dagis luktar illa. Nej, det var ju illa nog det.

Vid Hägernäs kliver en dagisklass på och dagisfröken skriker åt mig att hon faktiskt ska sitta där. Alla i hela vagnen tittar konstigt på henne och jag säger snällt "jaha, ja visst!" och packar ihop mina grejjer. Samtidigt vill andra folk på och hon skriker att "ni får vänta, OM FOLK BARA KAN FLYTTA PÅ SIG!". Jag som redan står upp skriker tillbaka något som jag inte minns. Alla i närheten börjar asflabba och jag sätter mig ner och konstaterar att den här dagen kommer gå åt helvete.

Skolan har väl vart okej, fram tills för några minuter sen då jag hade matteprov. Fan va fel saker jag hade pluggat på. Skit. Aja, jag får vara glad för att engelska redovisningen gick bra iallafall och tur var väl det för annars hade jag ställt mig och bakat en kladdkaka när jag kommer hem. Äsh, jag gör det ändå.

Nu ska jag iallafall åka in till stan med Sarah och Sandra och efter det ska jag hem hem hem och ÄTA! Jag är så hungrig att jag skulle kunna äta upp en hel... flodhäst! fast jag är vegeterian. jag är hungrig, arvid har alla mina pengar. Jag får dem idag. Tur för honom för annars skulle jag bakat kladdkaka åt honom med. Men det kanske jag gör ändå. Äh, fan vad jag håller på. Hejdå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0